sobota 9. ledna 2016

Úklady a láska - první dojmy (činohra DJKT)

Poslední (činoherní) premiéra roku 2015.

Jak se v programu uvedené Dobové kritice Jana Nerudy můžete trefně dozvědět, je to "truchlohra". Tedy, žádná sranda (až na drobné detaily*) a velkou romantiku taky nečekejte.
Ondra Rychlý si ale s hlavní rolí poradil parádně, stejně jako Zuzana Ščerbová a Klára Krejsová, vlastně celé obsazení: M. Stránský, A. Procházka, J. Maléř, A. Mohylová, M. Krejsa, J. Kubátová.



Obsah příběhu je mi povědomý, jen nemůžu vymyslet, co přesně mi to připomíná. Snad trochu Romea a Julii, ale ti dva se milovali bezmezně a bezvýhradně.....

Zpracování hry mi ale jednoznačně navodilo vzpomínky na Hráče, který byl donedávna také na repertoáru DJKT. A to i přesto, že hry mají odlišný děj, kulisy i většinu obsazení.
Kde je tedy podobnost? Celková atmosféra hry; ponurost děje; podkres některých scén živým zpěvem, který v Hráči zajistila (dle programu, osobně už to z hlavy nevydoluji) Dana Marková, ve hře Úklady a láska zpívá Andrea Mohylová, ztvárňující postavu komorné; strohé ale trefné kulisy; ...
Možná tam bylo víc společných atributů a možná žádné a působilo to tak jen na mě.
Každopádně se domnívám, že komu se líbil Hráč, mohl by být spokojený i tentokrát. A vice versa.

*Dovolím si ještě rozvést svoji poznámku v úvodu -  opět se mi totiž potvrdilo, že kde se objeví Tonda Procházka, jedná se o roli spíše komediálního charakteru. A nebo (možná spíš než roli jako takovou) její ztvárnění. A tak i zde, ve hře vážné, truchlivé, zoufalé, můžete vidět vcelku komickou postavičku Dvorního maršálka von Kamp.

Další komentář možná ještě doplním. I když tato hra nebude patřit mezi ty, které o(c)hromily moje srdce, je velmi pravděpodobné, že se na ni ještě přijdu podívat.

Jo a mimochodem - kdo už jste to viděli - všimli jste si, jak byl zpracovaný lustr? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat