neděle 1. května 2016

Celebrity (Stand Up komedie Studia DVA v Besedě)

V rámci Komedy festu v plzeňské Měšťanské besedě vystoupil Ondřej Sokol s představením Celebrity.

Stand-up komedie vznikla, zdá se, pod záštitou mého oblíbeného divadla Studio DVA, což jsem zjistila až po představení, když jsem v rukou spoludiváků zahlédla program (který se mi naštěstí podařilo zakoupit alespoň zpětně po představení, a ještě mi ho hlavní protagonista podepsal :-) ).
Nu což, možná bych se bývala těšila o trochu víc, možná ne. Režisér, herec a překladatel Ondřej Sokol, který je známý například z improvizačních pořadů jako Partička*, je určitou zárukou kvality tak nějak sám o sobě. A pomyslný bod Studiu DVA divadlu můžu dát i zpětně :-)


Ondřej nás sám na začátku upozornil, kde má tahák (první řady ho nemohly přehlédnout ani náhodou, ale už z mojí páté bych si ho na podlaze přes hlavy předních řad asi nevšimla), který pak párkrát během představení využil, ale to je asi normální. Navíc tím, že se k němu přiznal, vlastně i "legální" a tahák se stal právoplatným členem představení.
Nenápadně si taky odměřil čas minutkou, kterou celkem vtipně zapojil do "děje".
Trochu rozpačitě na mě působilo, jak měl neustále nutkání si rovnat sako, skoro jako by mu bylo těsné přes břicho a jen se zpočátku rozhodoval, jestli ho sundá nebo ne. A nebo si nebyl jistý, jestli zapnutí pouze na jeden knoflík ze dvou je opravdu IN.
Některá místa byla trošinku slabší, bylo vidět, jak zkouší, co na diváky zafunguje-někdy aplikoval zbytečně laciné fórky, ale celkově to byla docela povedená šou, ze které většině návštěvníků tekly slzy, tuhly lícní kosti a tvarovaly se břišáky.

Jedna z nejvýraznějších pasáží, které mi utkvěly, když začal vyprávět o svých (alespoň tak to podává) zdravotních potížích. Napřed atmosféra v sále trošinku přituhla, ale o to větší pak měl úspěch. Když začal o cévkování, celý sál ztichnul. Kdyby se myšlenky zobrazovaly jako v komixu, myslím, že v sále by poletovala spousta bublin "tvl, to už trochu přehání, ne?" "proč to sem tahá?" "no to je hustý" "je to nutný?" atp. Ale po chvilce povídání nás všechny zase dostal a my se váleli smíchy. U kolonoskopie už jsme se ani nedivili a čekali, až to přijde.

V představení je asi víc vyprávění na jiná témata než o celebritách, ale:
a) na celebrity dojde taky (a konec konců, když vypráví o sobě, drží se tématu :-) )
b) vůbec to nevadí.


Takže závěrem: jo, myslím, že tohle představení můžu jako Stand Up s klidným svědomím doporučit.




* Ondřej Sokol nepatří samozřejmě pouze do Partičky, je především divadelní i filmový herec, režisér a překladatel - a soudě podle množství získaných všemožných ocenění pravděpodobně i dost nadaný; já jsem bohužel zatím neměla moc možnost posuzovat jedo další práci, ale Partičku jsem zmínila taky hlavně proto, že má ke Stand up představení tak nějak docela poměrně hodně myslím si asi dost blízko, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat