neděle 28. května 2017

Výstava obrázků Moniky Mašterové (baletky DJKT)

Slečnu Moniku Mašterovou známe (alespoň my fanoušci plzeňského baletu) jako tanečnici a sólistku baletního souboru DJKT. Já měla to štěstí, že už jsem se o dalším jejím talentu dozvěděla dřív, ale možná ne každý tuší, že Monča je totiž velice nadaná kreslířka.
Když jsem viděla pozvánku na dvoudenní výstavu, zajásala jsem, že mám zrovinka volno.

Enzo







Obrázky Moniky Mašterové by se jednoznačně vyjímaly jako ilustrace dětských pohádkových knížek. Je to vždycky přesně to, co mne napadne, když je někde vidím. Jsou tak neuvěřitelně milé!



Ale přitom úžasně precizní a propracované, se smyslem pro detail, vystihující podstatu, obsahující vtip.
Rozhodně se nejedná o jakousi naivní nebo dětskou kresbu, naopak. Všechny obrázky jsou po technické stránce skvělé, ale přitom působí lehce, takovým povznášejícím dojmem.











Prostě, jak název výstavy napovídá: Pro hezký den.


"Freddie - The king of Queen"
je sice obrázek, který byl tematicky i zpracováním trochu jiný,
než všechny ostatní, dokonale ale dokazuje obrovskou kvalitu
Moničiny kresby







Slečna Monika mi prozradila, že výstava nebyla nijak zvlášť plánovaná, a tak se tam dostaly obrázky "co dům dal".







Mohli jsme se pokochat jednotlivými kresbami na rozličná témata i malými soubory - krátká řada s postavou Prasátka a nebo ilustrace pro knihu Enzo.

Konec konců, něco málo o výstavě lze vyčíst z pozvánky iAteliéru, který poskytkl své prostory.
Monča samozřejmě čerpá velkou inspiraci z okolního světa*, takže nechyběl ani zřejmě nejšíře zastoupený soubor obrázků s taneční tematikou a tzv. "zlomvazky" :-)

Prasátko
baletka :-)












*Fascinuje mě Moniččina vnímavost a fantazie - je úžasná, takové krásné malé vtípky, co dokáže do obrázků zapracovat. Třeba točící se baletka, které z vlasů létají vlásenky.



Nebo obrázek s rozcestníkem, ten mě dostal dost.






rozcestník
rozcestník - detail 1








rozcestník - detail 2






















Enzo:










"Zlomvazky"

detail

















Žádné komentáře:

Okomentovat