středa 31. srpna 2016

4 sestry (Studio DVA divadlo na Nebílovském divadelním létě 2016)

I letos jsem stihla Nebílovské divadelní léto, dokonce se jednalo o představení mého oblíbeného Studia DVA divadla, na které jsem zvažovala dokonce výlet do Prahy - na letní divadlo na Vyšehradě (leč terménově mi to nevyšlo :-( ).
 Nové představení 4 sestry nepatří mezi Hartlovy příběhově nejsilnější hry (alespoň z těch, které díky Studiu DVA znám), ale i tak je nadupané humorem a skvělými výkony hlavních představitelů.
Herecký ženský kvartet B. Kohoutová, J. Stryková, I. Chýlková a A. Šišková doplněný několika tvářemi jednoho muže - Romana Štabrňáka předvedl parádní koncert.
Chvilkami bylo vidět, že se dámy musejí ovládat, aby se samy ve "vážných chvílích" nezačaly smát, když to v hledišti pobublávalo. Konečně jsem viděla naživo naši v podstatě legendu - Ivanku Chýlkovou... a svojí pověsti dostála. Navíc bych ji pasovala na mistryni převleků. Krom hereckého umu předvedly dámy (hlavně Jana Stryková) dobrou kondici a skvělou figuru a taky to, že umí slušně zpívat. I v tomto ohledu bych o trochu víc vyzdvihla J. Strykovou, navíc mě na závěr docela překvapil i Roman Štabrňák.

Ten v inscenaci ztvárňuje především včelaře Frantu. Úplně nás diváctvo ale rozložil coby bobtail Jack Nicholson, sedne mu ale i skvělá alergická sociální pracovnice nebo kouzlící šéfkuchař televizní show, který tahá suroviny z rukávu nebo utěrky.
A navíc to panu Šabrňákovi docela sekne :-)

Životy čtyř naprosto rozdílných žen propojí smrt jednoho muže a jeho poslední přání: aby se společně setkávaly na jeho chatě.

Příběh hry není celkové špatný, i když některé aspekty nejsou dovysvětlené a některé zápletky spíš pitomé (scéna, kde se chce Maruška oběsit, Gábina přejede Frantu a do toho přijede na chatu sociální pracovnice kvůli Bibi a všechny jsou tak trochu moc hysterické, mi připadala tak nějak přehnaně přivlečená za pačesy...i když s drobnou úpravou by to tak nereálné nebylo). Ale podání, dialogy, situace, herecké obsazení....

Kulisy jednoduché, ale účelné, kostými civilní, slušivé. Snad jenom trochu mi vadily vycpávky, které měla Jana Stryková, když její Karin ztloustla - byly nešikovně bachraté, ale tak to je detail. Naopak dost mě pobavil "nahatý" kostým, když se děvčata na scéně "vysvlékla" do sprchy.

Mohu s klidným srdcem doporučit!!!! A s radostí :-)

Cena 390 - 490 Kč.

Žádné komentáře:

Okomentovat