neděle 14. června 2015

Peter Pan + Záskok (Bohemia balet v DJKT)

V sobotu 13.6. hostoval v Plzni Bohemia Balet s derniérou představení Peter Pan a krátkým představením Záskok.

Snad proto, že do poslední chvíle bylo poměrně málo lístků prodaných, sezvala jsem na představení pár známých. Vyhlásila jsem, že jdu a kdo se přidá..a pár konkrétních přátel jsem přímo zlanařila...  Sešla se nám různorodá skupinka 9 lidí. Cca půlka jedné řady na balkoně :-)

I proto jsem se celou dobu zdráhala se na představení těšit. Znáte to, pozvete kamarády a zrovna se nepovede výběr nebo aktéři nejsou ve své kůži (asi jako když vaříte večeři pro návštěvu a přesně to, co jindy naprosto bravurně ovládáte, tentokrát trochu přesolíte, připálíte, nebo se to jinak nevyvede).... No prostě trochu nervózní jsem byla.

Nebudu to natahovat - bylo to super:
Peter Pan byl úplně skvělý. Vlastně není moc o čem psát, pokud nechci pouze udělat přehlídku superlativů. Choreografie a provedení - paráda. Hudba - krásná, živá.
Mám- li přeci jen něco vypíchnout, tak pochopitelně skvělý výkon hlavního hrdiny - Petera Pana tančil Kristián Pokorný (syn šéfa plzeňského baletu). Dobře mě pobavila také Víla Zvoněnka (Lenka Maříková), která nejen nádherně tančila, ale ještě dokázala být krásně napučená.
Mezi ostatními nás zaujal také výkon krokodýla, pirátů, ....
No prostě nádhera.

Záskok po přestávce byla vlastně taková baletní groteska o tom, že i začátečník může nakonec leccos zachránit.
Na můj vkus to bylo místy až příliš groteskní, ale celkově moc pěkné :-) Myslím, že se všichni dobře pobavili.

Celá naše devítičlenná skupina se shodla na tom, že to bylo velmi zdařilé a dobrý nápad, že jsme vyrazili.
Škoda jen, že se to nedá zopakovat, když to bylo naposledy.

2 komentáře:

  1. Zrovna si mě ta naladila a ona to byla derniéra :D No nic.
    Jsem ráda, že slovo napučená používá i někdo jiný kromě mě.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, tak to mě taky mrzí, že už to nedávají. Petra Pana neznám (ano, hanbou se propadám) a vzdělání si tedy nedoplním.. :/ Jinak parádní článek, úplně jsi mě navnadila! :)
    V.

    OdpovědětVymazat