čtvrtek 28. dubna 2016

LiStOVáNí: Kafe a cigárko

 LiStOVáNí je zajímavý projek tzv. scénického čtení - zábavnou a nenásilnou formou herci představují obsah knih.

Já jsem to zažila prvně, a to při druhém plzeňském LiStOVáNí knížkou Kafe a cigárko herečky Marie Doležalové.

Tohle LiStOVáNí bylo vlastně takové správně ultrapředlohové:
scénické čtení (podle) knížky, která vznikla na základě oblíbeného a úspěšného blogu (získal cenu Magnesia blog roku), který čerpá ze zkušeností z hereckého života.
A nemělo to chybu!


Myslím si, že je hodně důležité potenciálním divákům předem zdůraznit, že se jedná o scénické čtení, nikoli autorské čtení - ušetří je tak případného rozčarování, které by je mohlo úplně zbytečně navnadit na negativní notu. Napřed jsem si taky myslela, že přijede Maruška Doležalová představit svoji knížku...pak jsem si přečetla popis události pořádně... tak jsem věděla, že tam Maru nbude.... a vlastně se mi ta myšlenka líbila o to víc. Sice by bylo super, kdyby autorka jezdila taky, případně byla tou ženskou rolí, ale myslím, že i takhle to mělo svoje kouzlo a bylo to dost dobré.

Knížku přijeli představit Bára Jónová a Gustav "Kevin" Hašek. Sranda byla od začátku do konce, a to jednak díky skvělé předloze, v nemalé míře i díky podání právě obou představitelů. Jsou to šikovní komici a doufám, že je zase někde někdy brzy uvidím.
Krom toho zapojili i dva pány z publika, prví byl poněkud stydlivý a nevýrazný. Druhá volba byla ale super: pán, i když zprvu taky trošinku rozpačitý, to správně rozjel a svojí krátkou scénkou nás pořádně rozesmál.
Oba představitelé (jednotlivých "rolí" i představitel od slova představit :-) ) se na jevišti taky dost vyřádili, hlavně Kevin je opravdu šoumen, ale ani trochu decentnější Bára nezůstávala zdaleka pozadu.

Rozhodně mě navnadili, abych si knížku koupila - navíc s vlastnoručním podpisem od Marušky... a většina z nás, co si koupila knížku na místě, si ji nechala podepsat i od obou přítomných herců.


Vlastně jediná drobná nespokojenost - moje klasická výhrada, nikoli směrem na jeviště, ale naopak k nám, do publika: měli jsme víc tleskat i v průběhu, Bára s Kevinem si to rozhodně zasloužili a mezi scénkami by bývalo i vhodné místečko... ale tak alespoň jsme je celou dobu zásobovali upřímným smíchem.

PS: na konci června bude v Plzni další LiStOVáNí: knihou Roberta Fulghuma...dokonce i se samotným Robertem Fulghumem!




Žádné komentáře:

Okomentovat