pondělí 11. května 2015

Někdo to rád horké (DJKT)

Pro milovníky divadla coby čistě odpočinkové kratochvíle mohu doporučit Sugar, aneb Někdo to rád horké.
Veselá muzika a trochu groteskní děj neobsahuje žádné složité myšlenky - můžete si dovolit vypnout a nechat se bavit.
Scéna je jednoduchá, pár střídmých kulis tvořených povětšinou jen nápisem složeným z písmen (hotel, jachta) k dotvoření celku bohatě stačí.

V předehře zaujal většinu mého okolí jeden ze členů orchestru muzikálu. Co přesně ovládal za nástroj nevím, pravděpodobně některé z bicích/perkuse, asi xylofon... Tak nějak vyčuhoval z orchestřiště - sem tam se postavil, popošel, zase se posadil, zatímco se vlnil do rytmu udávaného kolegy hudebníky. Seděla jsem poměrně vpředu, takže těžko říct, co probíhalo za mnou, ale diváci v prvních třech řadách (pravá polovina hlediště) se postupně nadzvedávali, aby zjistili, co za nástroj šklebící se mladík ovládá. Z dálky to mohlo připomínat trochu neuspořádanou mexickou vlnu.

Děj této inscenace není obecně neznámý - dva muži se (z důvodů finančních a bezpečnostních) rozhodnou odjet v převlečení za dívky s dívčím souborem na Floridu. Tam díky/navzdory svým převlekům prožívají trochu nestandardní situace, ale také nacházejí lásku.

Co mě mrzí, že v podstatě pokaždé, kdy vyrazím v Plzni na muzikál, těším se, že uvidím svého oblíbence B. Kotiše. A zatím ani jednou. Divotvorný hrnec jsem trefila snad jediné představení, kde byl Čochtan alternován (asi ne, ale připadalo mi to tak, bohužel v momentě, kdy jsme kupovali lístky, nebylo aktuální obsazení ještě známo). Trochu mi to potvrzuje zvěsti, že by snad "Broňa" měl odejít z DJKT. Doufám, že ne.

Pobavilo mě drobné "zakomponování" orchestru a dirigenta do děje - např. v jednu chvíli milionář na jevišti říká: "Třeba tamhleten chlapík s prutem...." a ukáže na dirigenta :-)

Výkony herců byly vyrovnané, nikdo mě vyloženě neuchvátil, nicméně mohu myslím bez problémů vyzdvihnout výkony hlavních postav (J. Hruškoci, A. Kohout, P. Vraspírová) také na gangsterské trio (gangster "Psí dečka" se stepujícími nohsledy) byla pěkná podívaná.

U mě dobrý.
Teda: velmi dobré - výborné.

Žádné komentáře:

Okomentovat