pondělí 11. května 2015

WOW (Divadlo Broadway)

S kamarády rádi vymetáme festivaly světla, videomapingy, trochu bláznivá divadla.... a tak když jsem před Vánoci viděla poukazy na černé divadlo WOW Show Praha v Divadle Broadway, byl to jasný tip pro Ježíška.

No a ... - doporučila bych?
S drobným zaváháním (také záleží komu) - vlastně ano. Nečekejte superprofi tanečníky, hlubokou myšlenku, ani nezměrné veselí. Na můj vkus byl také zbytečně hlasitý hudební doprovod. A to jsem hluchoň.
Ale zažijete něco nového...a především si odpočinete.
Představení je určitě vhodné pro rodiny s většími dětmi, a také pro ty, kdo se jdou prostě uvolnit a dokážou ocenit maličkosti...a občas si zablbnout. Ve WOW Show Praha budete totiž tak trochu součástí děje.
Jak už jsem náznakem předeslala, představení (24.4.) ve mě zanechalo lehce smíšené pocity. Celkový dojem byl ale pozitivní.

Vzhledem k tomu, že místa v divadle nejsou číslovaná, je potřeba přijít zavčasu, abyste si mohli vybrat místo dle svého gusta.

Protože vedlejším produktem mého četného navštěvování divadla je "sběratelství divadelních programů", zamrzelo mě, že pořadatel programy zcela pominul. Možná by navíc takový program mohl pomoct leckterým divákům k lepší orientaci v ději. Ačkoli.... nevím.
Na stránkách představení (http://www.wow-show.com/cz/za-pribehem-wow/) je k dispozici stručný popis děje. To, co se ale odehrávalo na jevišti, tomu odpovídalo jen vzdáleně.
Nastíněný popis příběhu jsem si nepamatovala přesně, a tak moje vlastní interpretace by byla spíš: Příběh o chlapíkovi, který usnul a zdá se mu, jak jde do světa, kde se setkává s různými nadpřirozenými bytostmi, čelí drobným (v případě pavouků na závěr i větším) nástrahám..a pravděpodobně se zakouká do lesní divoženky.
Vlastně až na konci, kdy se objevili pavouci, jsem pochopila, že představení asi opravdu má odpovídat popisu, že se nejedná o nějakou jinou variantu příběhu.

Osobně si myslím, že se z toho celkově dalo vymáčknout víc. Zmlsaná několika představeními klasického baletu kritičtěji hodnotím také technické-taneční zpracování některých postav - provedení na mě místy působilo až skoro amatérským dojmem. Taneční průprava herců byla rozhodně znát, ale některé pohyby se mi zdály tak nějak nedotažené.

Co jsem ale ocenila, byly zajímavé, krásně barevné a rozmanité kostýmy a velmi dobře provedené hry se světlem. Asistenti byli (alespoň z naší pozice ani ne v polovině sálu) naprosto neviditelní. Herci se zjevovali uprostřed jeviště ze tmy, aby o kousel dál zase mizeli. Také kostýmy kombinující výraznou barvu s černou pomáhaly zajímavým efektům.

Interaktivní zapojení diváků do děje proběhlo nenásilně - ne, nikoho si nevytáhli na pódium. Všichni (spravědlivě) jsme trochu zmokli, když nám nad hlavou vyletěly velké balóny, svorně jsme se lekli...a když se na nás vrhlo několik velkých pavouků, asi jsme všichni někde v koutku duše nepatrně znejistěli.

Mimochodem, balóny sklidily u diváků velký ohlas. Přeci jen v nás to dítě nejspíš někde dříme. :-)

Takže za mě taková hezká dvojka. Nenadchne, ale rozhodně neurazí - a kulturně-relaxační funkci rozhodně splní :-)
A za tu cenu....

Žádné komentáře:

Okomentovat