pondělí 7. září 2015

Plzní se prošel Vendelín II.



Centrem města projel, prošel, protančil, prohrál a prozpíval, propochodoval a promával, prousmíval a jánevímcoproještě... PRŮVOD VENDELÍN.
Už podruhé zahájila Plzeň svoji novou kulturní sezonu průvodem, který nese jméno po nejvýznamnější postavě v historii plzeňského divadla: Vendelínu Budilovi .


V loňském roce byla tato taškařice uspořádána především u příležitosti otevření budovy Nového divadla. Vytvořila se tak, zdá se, hezká nová tradice, kdy veselý průvod divadelníků, umělců a příznivců všelijaké kultury otevírá aktuální divadelní sezonu.

Organizátorem průvodu je Divadlo J.K.Tyla. Také v čele průvodu jel historický hasičský vůz, který vezl mimo jiné současného ředitele plzeňského divadla Martina Otavu. Za ním pak kolem Západočeského muzea, Kopeckého a Smetanovými sady, kolem Velkého divadla až do sadů Pětatatřicátníků (tam se to chvilku zaseklo), a pak dál kolem Nového divadla do "konečné stanice" za OC Plaza následovali zástupci mnoha různých plzeňských sdružení i běžní civilisté.


Já jsem neměla kostým, a tak jsem účast v průvodu nakonec oželela na úkor toho, že jsem mu několikrát nadběhla. Užila jsem si tedy celé procesí, a to dokonce víckrát.

Na můj vkus  bylo poměrně dost malé zastoupení organizujícího Divadla J.K.Tyla, ale třeba jsem je jen neviděla, nebo to mělo svůj skrytý důvod.... ale je to škoda. Na druhou stranu chápu, že člověk trochu víc oslavuje začátek dovolené než návrat do práce - ostatní skupinky v průvodu zastoupené jsou spíš zájmová sdružení - a to se pak přeci jen jinak juchá.









Žádné komentáře:

Okomentovat