úterý 8. září 2015

A je tu konec léta, konec prázdnin...

Nevím jak vy, vážení čtenáři, ale já jsem si letošní prázdniny (byť jsem osobou i v létě pracující) užila náramně.

Když to jednoduše shrnu, bylo možná místy zbtečně trochu moc horko, ale suma sumárum, mně se tohle léto převelice líbilo. Myslím, že bylo prostě zhruba takové, jaké by mělo být. Nic nemůže být dokonalé, a tak přimhuřme oči nad tou trochu přepálenou teplotou a nedostatkem deště a vzpomínejme na to pěkné, co nám to letošní teplé počasí přineslo.


Mohla bych tady pět dlouhé ódy na těch uplynulých pár měsíců (protože byly opravdu parádní)..ale nakonec bych stejně musela zkonstatovat, že i konec prázdnin, dokonce i těch letošních - báječných, má něco do sebe. S návratem dětí do lavic totiž končí nejen školní, ale i DIVADELNÍ prázdniny!

Pár dní před koncem srpna jsem při cestě kolem divadla zahlédla světlo v jeho útrobách a přistihla jsem se, jak se celá tetelím a těším, až mě letos divadlo konečně zase vcucne.

A tak přestože se mnozí možná ještě nestačili ani moc rozkoukat a prohlédnout si programy právě začínající sezony, já už můžu poreferovat....


Celá nedočkavá jsem se těšila na 15/8, abych včas odchytla zahájení předprodeje na září. Nakonec jsem to úplně popletla, a když jsem se patnácého začala chystat, jak o půlnpci vtrhnu na stránky a začnu honem nakupovat lístky, došlo mi, že předprodej už pěkných pár hodin běží. Jaké zděšení?!
A jaké překvapení, když jsem zjistila, že předprodej stále ještě neběží...ani další den.. Až v pondělí večer, po příchodu z práce, jsem objevila tu dobrou zprávu - předprodej zahájen! A to nejen na září, ale i říjen!!! Některá představení (můj milovaný Freddie) byla vyprodaná. Naštěstí to byly spíš výjimky, jen jsem se musela někdy smířit s odsunem do zadnějších řad. Zase uvidím některá představení z jiné perspektivy, tak nějak celistvěji.
Poslední prázdninový den jsem se zastavila v předprodeji divadla, abych si vyzvedla své početné rezervace - když mi pán v pokladně říkal celkovou částku, trochu mu zaskočilo. Ve své nedočkavosti jsem rovnou naverbovala dalších pár diváků, a tak mi vytiskl celkem 21 vstupenek.

No ale vezměme to hezky popořádku.
O prázdninách jsem tak úplně nezahálela, v červenci se mi nakonec podařilo ulovit termín a lístek na Divadelní léto pod plzeňským nebem a v posledním letošním možném termínu jsem zhlédla Prokletí rodu Baskervilů (pro příští rok doporučuji). Na konci července jsem si nemohla nechat ujít unikát, který se možná už nikdy nebude opakovat - zatančit do Plzně přijeli bratři Bubeníčkové! Jaké to bylo a jakou pihu na kráse to mělo si můžete přečíst v Les Ballets Bubeníček.

V srpnu jsem se chtěla vydat ještě do Prahy, kde divadla nedrží prázdniny tak poctivě, ale už jsem to nestihla.
<<Byl jste v létě někdo na nějakém představení? Jak se vám líbilo Nebílovské divadelní léto (slyšela jsem, že Enigmatické variace měly netradičního "hosta" na jevišti :-) ) a kde jste se byli podívat? Napište mi do komentářů, oč jsem přišla, ať vím, že se příští rok mám určitě nažit víc! :-) >>

A tak mi nezbylo těšit se na začátek té naší sezony, kterou zahájil už podruhé průvod Vendelín - mrkněte na pár fotek ;-).
Svoji diváckou sezonu jsem zahájina na Malé scéně Nového divadla. Když jsem si hledala místo k sezení, zaskočilo mě, že jsou místa najednou číslovaná - myslete na to, až si budete kupovat lístky!

Protože jsem ještě neviděla Boha masakru a v říjnu už bude derniéra, musela jsem stihnout zářijové představení. A hned následující den jsem si dala prozměnu premiéru - a to baletu Kill de Bill.

Jak se můžete dočíst v příslušných článcích: vřele doporučuji.
Tak koukejte mazat do předprodeje - je k tomu skvělá konstelace: v září a říjnu má DJKT akci na vstupenky na Malou scénu a druhá je za pouhých 29. Kč!

Ještě si dovolím poreferovat o nedivadelní, leč také velmi kulturní komentované Architektonické  procházce - Staré a nové centrum, která nás protáhla uličkami historického jádra a zaměřila se na funkcionalistické domy, a která byla zakončena v jednom z Loosových interiérů, a to na Klatovské 19 - v interiéru, který je zatím jen uklizený, ale jinak stále ve stavu, jak byl před lety opuštěn.

No a na co se chystáte na začátku sezony vy? Chystáte se na Fandíme dvadlu? Určitě napište. Já se tam letos zase nepodívám, ale ráda si přečtu dojmy účastníků.
Já mám v dohledné době v plánu ještě například Probuzení jara (opět na Malé scéně), Ženy přežijí (pražského Studia Dva), Kočky, Smrt v Benátkách (zatím nevím, kdo bude hrát, jsem zvědavá!), Obraz Doriana Graye.... a až seženu někoho, kdo by šel se mnou, ráda si znovu v brzké době zopakuji Kill de Bill. Tak nehlaste se všichni :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat